Merci, Danke, Bitte katyvasz...

....namármost az Öcsém nem maradt itthon kalandvágyból, elhúzott 3 éve Svájciába..

Őt látogattuk meg egy hétre.

Ja, a cím? Haláli, semmit nem érteni, mert keverik a németet a franciával, angollal, olasszal, brrr, amúgy is rühellem a németet..

Legszívesebben mindennap írtam volna, hogy semmi ne maradjon ki, de hulla lettem esténkét )))

Az országról..hmm..mindent el lehet mondani ezzel: nem akartam hazajönni.

Öcsi beszámolói és a saját szemem azt látta, hogy Élhető ország, ahol nem rohannak az emberek, kedvesek és qrvára nem értik, amikor azt ordítod: gluténfreeej !!!! :D A laktózról ne is beszéljünk, höhhh laktózlend, mit vártam, bár biztos ha jobban körülnézek találok magamnak valót, de hát siettem, mert annyi program volt )

Ami elsőre ámulatba ejtett a reptérről: az a csodás zöld, dombok és mifene, mindezek SIMA érted??? Sima aszfalton közelíthető meg minden, nincs gödör, kátyú...no és a tisztaság.

Elhaladtunk egy építkezés mellett, ezt figyi: katonás rendben az alapanyagok, csinos kupacokban a homok, kavics, meg ami köll, a járművek szépen leparkolva, esküszöm, még itt is feltakarítottak a nap végén.

Hát így is lehet..

Elgondolkodtam: csessze meg, itthon mibe fájna az, hogy legalább normálisan letegyenek monnyuk csöveket, egymás mellé..mert ehhez nem pénz kell, hanem IGÉNY, arra, hogy a környezetem ne egy szemétdomb legyen.

Anyagiak: élhető terhek. Van, nem is kevés, de mégis élhető, mindenki befizeti amit kell, ha "auslander" vagy és nem fizeted amit kell: tessék lelépni...mondá az állam. Igazuk van? Igen.

Ha éppen visszatérnél és tartozásod van, már a határnál közlik mennyi, oszt szépen befizeted, nem szaroznak.

Na mindegy, van akinek ez tumáccs szigor, de nézzük már azt, hogy HOL élsz, mert azt finanszírozni is kell.

A senki nem siet köszönhető a rendőri szigornak, én még ennyi "fényképezőt" nem láttam )))

Csodaország én mondom.

Megérkezésünk napján, elmentünk a környéket bejárni, picit sietősen, a miértje is megvolt.

Tesókám megmutatta: Kezdődő naplemente, a zöld lankák és a bocik mögött az: Alpok.

Azt hittem először, hogy a távolban sűrű fehér  felhőket látok, de nem. Érzés: Azonnal odarohanni..és még, még, még mindent azonnal látni, megérinteni...biztosan nem álmodom? 

Szerinted..?

Este kiültünk az erkélyre, kötelező bláz és hallgattuk a vízesés hangját...igen, a ház mögött, akkor abban a pillanatban olyan nyugalom töltött el, amilyet már nagyon régen nem éreztem..

 

Folyt. köv.

 

Gyöxielladelasellő elbír az Alpokkal IS.. )))

 

67607187_468315753726196_7828384990034395136_n.jpg