Online csend..

...egy ideje csendben voltam és nem tudtam írni.

Borzasztó csend van.

Rengeteget gondolkodtam embereken, helyzeteken.

Megdöbbentett az, hogy ebben az őrült közéletben, amikor egy nemzeti ünnepen az az ember, akit kormányfőnek hívunk megfenyeget, amikor üzenget egy semmirekellő csaló ( aki a családi bizniszben van), hogy le lehet sz...pni, amikor kiderül, hogy 1300 milliárd csak úgy..,amikor mélyszegénységben egy keresztény ember szarvasvadászaton vesz részt (amikor adakozhatna is ha a "magánvagyona"), pofátlanul nevetve az ország népe felé, amikor egy átlagember egy évben képes 1000 milliárdos vállalkozást felépíteni úgy, hogy az alapvető műveltsége, végzettsége nincs hozzá- kinek előtte semmije nem volt- , amikor Phareon ügy eltusolása van, beleszédül az ember...sorolni sem érdemes. 

Leköpnek minket. Minden nap.

Megdöbbentem, amikor egy magánbeszélgetés alkalmával, kibukott a másik féltől: 

- milyen 1300 milliárdról beszélsz?

- nem hallottad?

nem...nem hallotta, még sokan nem hallják.

Ebben az országban vannak mégis lendületes fiatalok, akik szembementek egy "békemenettel" - ahol csak és kizárólag éltetni lehetett egy diktatúrát és köpték a szotyit a nyálukat arra az utcára, ami szerintük biztonságosabb és tisztább mint Bécs városa- szerintük :))) megmosolyogtam........ezek a fiatalok kiálltak az elveik mellett és humorral törölték le a cinizmust és oltották el a gyűlölet lángját, egyre több embert összefogva, egy ekkora tömeg a legfeszültebb pillanatokban képes volt azt mondani : Jó volt Veletek, jó éjszakát találkozunk április 8-án.

Összeszorult a torkom.

Csend van, akkora, hogy üvölteni sem tudok.

A csend nem békés, hanem feszült.

Borzasztó dolog, amikor az ember otthonában a politikát száműzni kell, mert olyan ellentét van, hogy gyűlölettel beszél a barátaimról, csupán azért mert más véleményen vagyunk, ellenben azt észre sem veszi, hogy én nem ítélem el a nézeteiért.

Ugyanez jellemzi a baráti köröket.

Döbbent csend, mert nem én vagyok egyedül ilyen helyzetben.

Csendes bűn ez szerintük, mert ezzel bizonyítottam, hogy nincs véleményem.

Azzal, hogy elfogadom, bizonyítom azt, hogy a nagy demokráciában, jó dolgomban ezért nincs véleményem.

Ám érveimet és a tényeket gyűlölik és tagadják.

De én nem gyűlölöm őket, mert ők is felébrednek ebből a rémálomból és látni fognak.

Mágikus csend..amikor azt olvastam a harmadikos tankönyvben, hogy lenyomják a torkukon: mindenki idegen, aki nem nem magyar. Teszik mindezt úgy, hogy minden mondat kétértelmű és majd a tanár csak az egyik oldalt fogja elfogadni és ezért megkérdezi a gyerek: Anyu, mit kell majd mondanom?

Fizikailag fáj már a csend, eleinte mondtam a magamét, mert nem tudom elviselni az igaztalan dolgot.

Április 8.

Talán akkor megszűnik a csend és kezdődhet egy sokkal keményebb élet, de a méltóságunkat visszakapjuk.

Emberek, akik eddig kérkedőek voltak elcsendesednek. Kívánom nekik hosszú időre a csendet, hogy elgondolkozzanak tetteiken. 

Az egyik nap álltam a napsütésben és sírtam, nem tudtam miért, aztán körbenéztem és rácsodálkoztam a körülöttem zajló kisvárosi életre: már nem szeretek itt élni.

Itt és így.

Gyönyörű a táj és a város is csodálatos, de így ragyogását veszti.

Szeretném visszakapni a napfényt, a levegőt, mosolygó embereket szeretnék látni, újra életet érezni, mert olyan kihalt minden, hogy pár éve nem élek, csak a pillanatok jutnak és azokat őrzöm, mint legdrágább kincseket és a túlélésre használom fényüket.

Elfáradtam. Elfáradtam abban, hogy próbálok örömöt keresni mindenhol és mindenben, hogy egyensúly legyen.

Most már őrjítő a csend...közben kényszeredett hamis nevetés, mert felszín kell, amibe talán más kapaszkodik.

 

A csend gyógyító hatású és békességet teremt a lélekben, de ez a csend most a lélek hangjait nyomja el.

 

lelek_ebredese_bk_kep.jpg

 

Most kiírtam a csendet és ez a leírhatatlan )